22 Eylül 2011 Perşembe

Başlangıçlar


Başlangıç diye adlandırdığımız sondur çoğu zaman. Sona ulaşmak ise başlangıç yapmaktır. Son ise başladığımız yerdir.
     Dört Kuartet şiirlerinden sonuncusunda böyle diyor 20. yüzyıla damga vurmuş Amerika doğumlu İngiliz şair T. S. Eliot. 1948 yılında Nobel Edebiyat ödülünü kazanmış Eliot'ın bu sözlerini, bu satırları yazarken işimi bir nebze olsun kolaylaştırır düşüncesiyle paylaştım dürüst olmak gerekirse. Uzun zamandır ilgi duyuşumun ve çocukluktan itibaren hayatımın her döneminde okumaya çalıştığım çeşitli kitapların da etkisiyle edebiyat alanında kendimi ifade edebileceğim bir alanımın olmasını arzuladım. Bunu eyleme dökerek düşünce aşamasını sonlandırıp yeni bir başlangıç yapmış olmak istedim. Özellikle çevremde oturup sadece edebiyat konuşabileceğim kişilerin sayısının oldukça sınırlı olması şu anda bu satırları yazmama sebep vesile olmakta. Bu yüzden de daha önce düşündüğüm kadar şanssız olmadığımı görüyorum.


    Her ne kadar çevremde iyi okuyan biri olarak görülsem de ciddi anlamda eksikliğim var. Faulkner, Dostoyevski, Borges, Flaubert ve Tanpınar gibi isimleri daha düzenli ve notlar alarak okumam gerektiğinin farkındayım. İyi bir roman yazarı olmayı hayal ediyorum ve bu hayalimi paylaşmakta sakınca görmüyorum. Her ne kadar sadece yazar olacak kadar lüks bir hayat sürmesem de geçmişte kaliteli eserler vermiş yazarların elit veya zengin olmadığının da farkındayım. Bir eser yazsam bile yayınlanıp yayınlanmayacağını bilemiyorum. Tek yapmam gereken bu eser için çalışmak ve sonra yayınevlerine yollamak. Belki ilk romanımda ulaşacağım başarıya, belki altıncı denememde ulaşacağım, belki hiç bir zaman başarılı olamayacağım. Başarılı olamazsam bile en azından bunun için çabaladığımı bilerek vicdanen rahat olacağım.

    Birileri okur mu bu satırları onu dahi bilmiyorum. Tek isteğim bu güncenin, hayallerimi ilk günkü gibi canlı tutmama ve yazma becerilerimi geliştirmeme katkıda bulunması.

4 yorum:

  1. Blog maceranda başarılar, az çok tecrübe sahibi olarak ilk başlardaki hevesinde azalma olmaması için sık sık yazmanı tavsiye ederim, başarılar:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ufuk, tavsiyen ve yorumun için teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. her daim okumak için burdayım emin olun:)
    emeğe saygımız sonsuz..
    izleyiciniz oldum bile hemen..
    bende sizi bekliyorum sayfama,kulvarlarımız farklı olsada:)
    saygılar...

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkürler. Ayrı bir motivasyon oluyor gerçekten. Kulvarımız farklı ve yemek konusunda gerçekten kötüyüm fakat bir gün nitelikli zaman ayırıp yemek yapmayı öğrenmek istiyorum. elimden geldiğince takip edeceğim sizi elbette, radarım hep açık.
    saygı ve muhabbetle ;)

    YanıtlaSil

Zaman ayırdığınız için teşekkürler :)