3 Kasım 2011 Perşembe

Bir Yazı Yazma Programı: Q10

Bugün bizzat kendim de kullandığım Q10 programından bahsetmek istiyorum. Nedir peki bu Q10? Ne işe yarar? Q10 bir yazma programı.

Özellikleri neler?
* Tam Ekran sayesinde dikkatin dağılması kolayca engelleniyor. Sizi rahatsız edebilecek hiçbir şey yok ekranda.

* Güncel Metin İstatistikleri ise yazı yazdıkça en alt kısımda kelime ve sayfa sayısı hakkında size bilgi veriliyor. Rahatsız edecekse bu özelliği genel ayarlardan (F1) kapatmak mümkün.

* İstediğiniz arka plan rengi ve yazı rengini seçebiliyorsunuz. Ben siyah arka planla yazmayı seviyorum. Kullandığım yazı rengi ise parlak sarı. Değiştirmedim şimdiye kadar ama neden olmasın? Zihin açıcı olabilir değişiklikler :)


* Kolaylıkla taşınabilir olması da en güzel özelliklerinden biri. Flash diske atıp gittiğiniz her yerde yazmaya devam edebilmek mümkün.

* Kelime kontrolü de mevcut ama sadece İngilizce için bildiğim kadarıyla.

* Bütün metin programlarıyla açmak mümkün. Ama tavsiyem o günkü yazı işleminiz bittikten sonra yazdıklarınızı Word belgesinde yedeklemek.

* Bazı programların aksine Türkçe karakterlerde kesinlikle sorun çıkarmıyor.

* Otomatik kaydetme yapmak da mümkün. Ayarlara girmek yeterli.

* Ve.... En güzel kısmına gelelim. Daktilo efektiyle yazı yazıyoruz :) Daktilo kuşağında olmayıp da daktilo sesiyle yazmak isteyenler için gerçekten keyifli. Daktiloyla yazmayı özleyenler için de hasret giderme vesilesi! Yazarken ses çıkması beni ayrı bir motive ediyor, kelimelerin akışına daktilo sesiyle tanıklık etmek daha iyi hissetmemi sağlıyor :)

Son olarak Q10 ücretsiz bir program ve buradan indirilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Zaman ayırdığınız için teşekkürler :)