15 Ocak 2012 Pazar

Bin Muhteşem Güneş

Khaled Hosseini'nin beyazperdeye de uyarlanan "Uçurtma Avcısı" kitabını beğenerek okumuş, filmini de beğenmiştim. Hatta bu kitabı okuduklarım arasında özel bir yere koyarım çoğu kez. (Yazma sürecinde beni hareket geçiren kitaplar arasında oluşunu asla unutamam!)

Yazarın Everest Yayınları tarafından yayımlanan diğer eseri "Bin Muhteşem Güneş"in iyi bir kitap olduğuna inanıyordum fakat bu derece etkileyici olacağını -dürüst olmak gerekirse- düşünmüyordum. Kimi zaman son dönem Afgan tarihinde değişen koltuklar ile ilgili detaylar sıkıcı gelse de okuyucu olarak bunun eserin mevcut temasına zarar vermenin aksine kitaba güç kattığını görebiliyoruz. Nihayetinde kitabı bitirdikten sonra sadece yolları kesişen iki Afgan kızın/kadının hayat öyküleri değil aynı zamanda yaşadıkları sıkıntılara ev sahipliği yapan Kabil ve Afganistan da kalıyor akıllarımızda.

Yazarı yakından tanımak isteyenlere kişisel internet sitesini ziyaret etmelerini tavsiye ederim. Özellikle video kısmı, yazarın yazma sürecine nasıl başladığını, hangi vakitlerde yazdığını, gelecek dönem projelerini, karakter seçimlerini, 'bayan' perspektifinden yazmasını ve okuyucu mektuplarını içeriyor. Videolar kısacık ama ilgilenenler için oldukça doyurucu. Yazarın aktif olarak doktorluk yaptığını da hatırlatmakta fayda var. Bakalım yeni kitapları nasıl olacak. Merakla beklemekteyim.

5 yorum:

  1. Khaled Hosseini(Halid Hüseyin)'in iki kitabı da muhateşemdi(bence)...

    YanıtlaSil
  2. bin muhteşem güneş gerçekten çok güzeldi, eşim de ben de çok beğenmiştik. Bazı insanlar doğuştan şanslı, bazılarıysa acı bir hayat sürüyor malesef.. :(
    ne kadar şanslı olduğumuzu bize hatırlatan kitaplardan biriydi..

    YanıtlaSil
  3. Kitap Eylemcisi, kesinlikle katılıyorum. Üçüncü bir kitap da gelir umarım.

    BeyazKitaplık, dediğiniz o kadar doğru ki.. Yaşadıkları her zorlukta bir kez daha ne kadar şanslı olduğumu düşündüm. Kadınlar için daha zor üstelik orada yaşam..

    YanıtlaSil
  4. kitapları okumadım ama hakkında çok şey okumuştum. videolara göz attım. gerçekten ilginç. yazmakla ilgili yazılanları, konuşulanları ayrı bir seviyorum. şu sıralarda saf ve düşünceli romancı'yı okuyorum. (lafı geçmişti önceki yorumlarda hani.) kimi yerlerini çok sevdim bu kitabın da. paylaşmak istedim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ben de geçtiğimiz hafta bitirdim Saf ve Düşünceli Romancı'yı. Çok beğendim. Yazmak ve okumak üzerine konuşmak en az bu eylemleri yapmak kadar zevkli. Yazılarınızı keyifle takip ediyorum. ;)

    YanıtlaSil

Zaman ayırdığınız için teşekkürler :)