3 Ocak 2012 Salı

Kediler Güzel Uyanır

2011'de başlayıp ara ara okuduğum, sonrasında gaza basıp 2012'de ilk bitirdiğim kitap olan Kediler Güzel Uyanır o kadar samimi ve içten öykülerle dolu ki kahramanların neredeyse tamamı tanıdık geliyor insana.

Bu, bir anlamda yazarın toplumun her kesiminden farklı yüzlere başarılı bir şekilde öykülerinde yer vermesinden kaynaklanıyor. Bu gerçeğin bizi ulaştırdığı bir başka hakikat ise yazarın 'bizi' iyi tanıması ve farklı durumların beraberinde getirdiği duygulara güçlü dil kullanımıyla tercüman olması.

Kitaptaki öyküler arasında en çok beğendiklerim (kitaptaki sıralamaya göre): Salyangoz, Kim Önce Kırpacak Gözünü?, Pazar Günü, Hayır!, Geometri, Matruşka ve Mektup.

Salyangoz öyküsündeki 'kavun' için yazara ayrıca teşekkür etmem gerekiyor. Zira o kavun sayesinde üzerinde çalıştığım karalamaları toparlama konusunda bana yardımı dokunacak farklı düşüncelerle dolup taştı zihnim. Okura ilham veren bir kitaptan bahsediyorsak gerisi teferruat bence. Yine de Geometri ve Matruşka'ya ayrı parantez açıp mutlaka ama mutlaka okuyun diyerek bol bol altı çizili cümlelerle dolu kitaptan iki alıntıyla yazımı noktalamak istiyorum.

Her cellat önce kendisinin katilidir.
Değil mi ki rüyalar, gün boyu sakatlanan zihinlerimizin koltuk değnekleri.

6 yorum:

  1. (Yarın Sabah Öp Beni)Fil Mezarlığı'nı çok beğenip erkek arkadaşıma da okuttuğumda sicim sicim yaşlar dökülmüştü gözlerinden... O'nu bile ağlatabildiyse gerçekten güzel öykü demektir :)

    YanıtlaSil
  2. Yekta Kopan'ı edebiyatıyla da kişiliğiyle de çok severim. Müthiş bir gözlemci, iyi de bir birikimi var. Kediler Güzel Uyanır da gayet keyifle okuduğum, benim de çokça altı çizili cümlemin olduğu bir kitap oldu. Yarın önerdiğin öyküleri tekrar gözden geçirip, en kısa zamanda da sayfamda yazıcam

    YanıtlaSil
  3. Siz deyince hatırladım.. Evet Fil Mezarlığı gerçekten çok güzel bir öykü. Yorum için teşekkürler ;)

    @Ayşen, gerçekten iyi bir gözlemci olduğu herhangi bir öyküsünden anlaşılabilecek kadar belirgin. Diğer öykülerini okumak için sabırsızlanıyorum. Blogunu merakla takip etmekteyim. ;)

    YanıtlaSil
  4. ne güzel anlatmışsınız kitabı, ayrıntıları atlamadan.. paylaşıma teşekkürler.. yeni bloguma izleyici olarak yaptığınız katkı için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Ben teşekkür ederim, elimden geldiğince takip etmeye çalışacağım. Yeni yazılarda görüşmek üzere!

    YanıtlaSil
  6. Bu kitabı merak ediyordum şimdi iyice merakım arttı. En kısa zamanda alıp okuyacağım.

    YanıtlaSil

Zaman ayırdığınız için teşekkürler :)